طرز تهیه و دستور پخت پنکیک ساده و شکلاتی چگونه است؟

طرز تهیه و دستور پخت پنکیک ساده و شکلاتی: پنکیک ساده و شکلاتی یکی از کیک های محبوب در سراسر جهان است.پنکیک ها اغلب نازک ،تخت و گرد هستند.این کیک ها روی سطح داغ مثل تابه یا ماهیتابه پخته میشوند و با روغن یا کره سرخ میشود.برای دسترسی به رسپی و دستور پخت های بیشتر اینجا کلیک کنید.

بریم سراغ درست کردن یک پنکیک خانگی و ساده. 

مواد لازم برای تهیه پنکیک ساده چیست؟

  • (۱) ۱/۲ فنجان آرد همه منظوره
  • (۳) ۱/۲ قاشق چای خوری بیکینگ پودر
  • (۱) قاشق چای خوری نمک
  • (۱) قاشق چای خوری شکر سفید
  • (۱) ۱/۴ فنجان شیر
  • (۱) عدد تخم مرغ
  • (۳) قاشق غذا خوری کره آب شده
طرز تهیه پنکیک ساده

طرز تهیه پنکیک ساده چگونه است؟

مرحله اول:

در یک کاسه بزرگ،آرد ،بیکینگ پودر،نمک و شکر را الک کنید.سپس یک حفره وسط آن درست کنید و شیر،تخم مرغ و کره ذوب شده را اضافه کنید.اونقدر هم بزنید تا یک دست بشه.

مرحله دوم:

یک تابه یا ماهیتابه را که با کمی روغن آماده کرده اید را با اندازه متوسط یا زیاد گرما دهید.سپس خمیر آماده شده را درون ماهیتابه بریزید.(برای هر پنکیک ۱/۴ فنجان جدا کنید).دو طرف پنکیک را در حد قهوه ای شدن سرخ کنید.

نوش جان

ارزش غذایی پنکیک ساده چیست؟

بالا تر با طرز تهیه و دستور پخت پنکیک آشنا شدیم.اما ارزش غذایی این کیک محبوب چقدر است؟

هر وعده: ۱۵۸ کالری، ۴.۵ گرم پروتئین، ۲۱.۷ گرم کربو هیدرات،۵.۹ گرم چربی،۵۰۳.۶ میلی گرم سدیم

منبع

پنکیک شکلاتی: اگر شما هم یکی از طرفداران شکلات هستین به شما پیشنهاد میکنم تا صبحتون رو با این کیک شروع کنید.همچنین ،پنکیک شکلاتی میتونه دلیل بیدار شدنتون از تخت خواب باشه :).

اگر هر روز مشکل درست کردن و آماده کردن صبحانه رو دارید،میتونید کارتون رو با درست کردن یک پنکیک شکلاتی ،ساده کنید.درست کردن این صبحانه کمتر از ۳۰ دقیقه طول میکشد و طعم آن مثل کیک شکلاتی هست.

پس اگر شما هم عاشق شکلات هستین، با ما با طرز تهیه پنکیک شکلاتی همراه باشید.

در مورد شکلات:

من برای تهیه پنکیک شکلاتی از سه نوع شکلات استفاده میکنم.خود پنکیک ها از پودر کاکائو(هر نوع پودر غیر شیرینی قابل قبوله) و هم چیپس شکلاتی(اختیاریست اما به شدت توصیه میکنم) تهیه میشوند.برای سس شکلاتی که روی آن ها ریخته بشن،من از تخته های شکلات به جای چیپس استفاده میکنم زیرا طعم بهتری دارند و یک سس نرم و با کیفیت رو به ما میده.

 

طرز تهیه پنکیک شکلاتی

مواد اولیه پنکیک که بالاتر به آن اشاره کرده بودیم به سادگی فراهم میشود.بعد از آماده کردن مواد اولیه، مواد خشک را در یک ظرف و مواد مرطوب را در ظرف دیگر مخلوط کنید.

من به جای استفاده از کره،ترجیح میدم از روغن استفاده کنم ولی شما میتونین از همون کره هم استفاده کنید.

در این قسمت،مواد مرطوب را داخل مواد خشک بریزید و هم بزنید تا مخلوط شود.در نظر داشته باشید که بیش از اندازه هم نزنید تا پنکیک شکلاتی شما غلیظ نشود.

اگر از چیپس شکلات استفاده میکنید نیز،این نقطه ایست که اونا رو با هم مخلوط میکنین.

طرز تهیه پنکیک شکلاتی

طرز تهیه سس شکلات

سس شکلات یک گاناش ساده است که با تکه شکلات های تلخ یا نیمه شیرین و خامه سنگین تهیه میشود.برای اینکه حتی درست کردن پنکیک برای شما ساده تر بشه میتونین اون رو داخل ماکرو درست کنید.مواد را انداره ۲۰ یا ۳۰ ثانیه در ماکرو قرار دهید و هر بار آن را هم بزنید تا به صورت یکنواخت ذوب شود و نسوزد.پس از آن سس شکلات رو کنار بزارین و میتوانیم شروع به پختن پنکیک کنیم.

طرز تهیه سس پنکیک شکلاتی

پختن پنکیک شکلاتی

پس از استراحت دادن به خمیر پنکیک در حین درست کردن سس شکلات،حالا نوبت به پختن و درست کردن پنکیک شکلاتیمون میشه.اگر بار اولتون هست که پنکیک درست میکنین ،نگران خرابکاری هاش نباشین چرا که اولین پنکیک بهترین پنکیک نیست.

یک تابه که با روغن یا کره آماده شده رو با حرارت زیاد یا متوسط حرارت بدین.

برای هر پنکیک ،۱/۴ فنجان خمیر جدا کنید و داخل تابه قرار بدین.اندازه یک یا دو دقیقه به صورت دست نخورده سرخ شود.نکته مهم اینجاست که در طرز تهیه پنکیک زیاد آن را ورق نزنید.

اگر لایه زیری به سرعت قهوه ای شد،حرارت رو کم کنید.

پس از چرخاندن به طرف دیگر  پنکیک،آن سمت هم مثل طرف قبلی سرخ کنید.سپس آن را از تابه بیرون بیاورید و در بشقاب قرار دهید.آن ها رو با فویل بپوشانید تا پنکیک ها گرم بمانند و بقیه پنکیک ها رو تمام کنید.

پنکیک ها رو بلافاصله بعد از ریختن سس شکلات روی آن ها،سرو کنید.

این هم از دستور پخت پنکیک شکلاتی.ترجمه از کافه خور

منبع

به اشتراک بگذارید

ارسال درخواست معرفی کافه